|
Post by hornetti on Nov 25, 2007 17:24:41 GMT 4
Älä nyt vaan vähäsiks luule että ajot jää. Tohon tulee semmonen hinku että tekee mieli huristaa koko ajan. Tosin minä en niin hirveesti tee näitä härveleitä sen ajamisen takia vaan tykkään rakennella todella kovasti kaiken näköstä ja se on niin mukavaa kun saa sen onnistumisen tunteen kun se toimii. ;D Papan kanssa tossa suunniteltiin että jos hyvin saa toimiin niin ostetaan semmoset karvalakit ja ajolasti ja päästellään meneen tuolla pitkin teitä siis kahdella kelkalla jos kopsaan toisen sitten ja pidestään hauskaa. ;D
|
|
|
Post by supercross on Nov 25, 2007 17:28:12 GMT 4
niinhän siinä saattaa käydä että haluttaa koko ajan ajaa.. mutta kun vaan sitä meinaan että kun mökille vien enkä siellä talvisin ruukaa paljoa olla.. muutakun hiuihto ja pääsiäis lomat:D ;D Rakentaminen han se hauskaa onkin mutta kyllä mäm luulen etytä jos tekisit vaan mutta et sais ajaa yhtään niin et varmaan kovin montaa härveliä tekis:D mulla ainakin on se ajaminen päällimöinen syy härveleitten tekemiseen:D vaikka kyllä ensimmäinen härveli onkin:D
|
|
|
Post by hornetti on Nov 25, 2007 17:34:28 GMT 4
No enpä tiedä.. riittäis mulle varmaan se että se liikkuu ja joku on iloinen saadessaan ajaa sillä. Se vaan on että jos tekee pelkästään sen takia että haluaa ajaa niin tulee helposti tehtyä hutasten ja kyllähän tuo ajaminenkin nyt on ihan mukavaa mutta pääasia silti varmaan tuo rakentelu ja värkkääminen. Ja nää härvelit on mukavia kun voi aina haastetta nostaa kuten nytkin teen aauton rengas telalla niin se nostaa jo ihan mukavasti haastetta ja näin on mielenkiintosempaa. Yks hieno kanssa mitä tykkään tehdä on tutustua uuteen tekniikkaan kuten ei meinaa mullakaan näpit pysyä erossa jos on joku moottori purettuna tai sitten on jotain hyviä ja kalliita sorveja. ;D Kerran kävin tossa finnairin korjaus hallillaa niin kyllä vesi valu suun pielestä eikä näpit meinannu pysyä poissa niistä hienoista koneista ja muista vempaimista. ;D
|
|
|
Post by supercross on Nov 25, 2007 17:44:06 GMT 4
sama asenne mullakin.. jo penikkana pyrin kaikki pattereilla toimivat mioottorisahan mutta kokoaminen oli eri juttu.. eipä maha penikka ajalta ollamitään enää ehjänä kun tuli kaikki särettyä.. no ei niillä kyllä enää mitään virkaa olekkaan mutta siltiki... ja kun mulla toi briksikin tuolaa tallissa niin sitä on mukava purkaa ja tutkia vähän nelarin toimintaa.. voi vaikka huvikseen jokupäivä huskun purkaa ja katella mitä sieltä löytyy vaikka ei kyllä kummoinen olekkaa ;D
|
|
|
Post by hornetti on Nov 25, 2007 18:07:00 GMT 4
Purkupuolen miehiä... ;D
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Nov 25, 2007 18:09:15 GMT 4
Sama juttu,penikkana sitä kaikki autot ja muut leikkikalut purkuun..kyllhän niitä ehjäksikin jäi,mutta hauskaa oli purkaessa ja tutkiessa.. =)
|
|
|
Post by hornetti on Nov 25, 2007 18:12:06 GMT 4
Oli muuten helvetin iso se finnarin lentokone korjaus halli. ;D Se oli suunniteltu niin että sinne korjaus halliin mahtuu 3 boeing 747 lentokonetta (Jumbo jet) ja siellä kun oli jyrsintä ja muuta nurkassa niin näytti niin pieneltä. ;D Ja sittenhän siinä hki-vantaa kentällä on myös se yksi lentokone halli mikä on vissiin suomen suurimpia rakennuksia. ;D Siitä olen vaan kulkenut lentokenttä autolla ohi. Oli se helvetin iso halli kun semmoseen pääsis rakenteleen. ;D
|
|
|
Post by supercross on Nov 25, 2007 18:15:40 GMT 4
mahtus sinne pari kelkkaa yms:DD
|
|
|
Post by hornetti on Nov 25, 2007 18:19:01 GMT 4
Tarkoittaneet pari kymmentä tuhatta kelkkaa eikä varmaan riitä. ;D
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Nov 25, 2007 18:26:11 GMT 4
|
|
|
Post by hornetti on Nov 25, 2007 18:46:22 GMT 4
Tuo on kyllä helvetin hyvä kone johonkin härveliin. Tuo kone taitaa malliltaan olla boxter kuten kuplassa mutta en siitä sitte kyllä yhtään tiedä. Mahtaa siinä olla helvetin hieno käynti ääni? 2-t kumminki?
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Nov 25, 2007 18:47:51 GMT 4
Juu 2-t,ja mukavat äänet...sellaset sopivat jos vittuuntuu naapureille/naapurille nii eiku saha tulille ja johan herää porukat
|
|
|
Post by supercross on Nov 25, 2007 19:18:24 GMT 4
on kyllä kone.. moni kuutioisia pytyt ovat.. asennahan johonkin härveliin tämä niin luulis tehoa piisäävan ainakin johonkin pienempään härveliin esim moottoripotkukelkkaan tai potkulautaan tai stigaan yms:D
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Nov 25, 2007 19:33:11 GMT 4
Kuutioista ei oo tietoa...ei olis jotain kohtaa mistä näkis? ellei nyt padan kyljessä ole...täytyypä kattoa.Pittää viellä miettiä mihin ton sahan törkkäis.Ensin täytyis laittaa toi "ruohonleikkuri" kuntoon...semmonen päältäajettava,eli maalaus+kaasarille kaasuvipu ja aattelin et vaihan siihen leikkuriin viellä pienemmän takarattaan,sais vähän nopeutta lisää,ja vääntöähän sillä löytyy 5 eri vaihteella... Kuva leikkurista www.aijaa.com/v.php?i=1270324.jpg
|
|
|
Post by supercross on Nov 25, 2007 20:09:40 GMT 4
onko toi muuten itse tehny
|
|