|
Post by Tuoppi on Jul 25, 2007 18:10:44 GMT 4
Multa ei tunnusten aktivointi onnistu. Taisto aktivoi ne sitten kun sattuu käväsemään täällä.
|
|
|
Post by paavoke on Jul 25, 2007 18:52:17 GMT 4
aijaa, mulle vissiin humppis kuitenkin sano kun ei aktivoitunut niin tuoppi aktivoi sut. sori hämminki.
|
|
|
Post by Humppamies on Jul 26, 2007 3:05:24 GMT 4
Taisin sanoa väärin.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 8, 2007 22:55:46 GMT 4
ei, minulla ei ole mitään hitsattu kytkimen rumpuun, pistin ketjun suoraan siihen rattaaseen, se lenkki menee sopivasti sinne väliin, mutta jos ketju on löysä, niin se voi pomppia helvettiin siintä kun se piikki ei paina sitä ketjun rissaa, vaan lenkkiä. mulla on saranoidusta vanerista, yhdestä pikku rattaasta ja kierretankosta tehty ketjun kiristin. se pitää vähän ääntä mutta toimii jotenkin. mulla siinnä sahassa oli vaan semmoinen ceen muotoinen prikka urassaan, ja kun sitä venyttää ja irrottaa sen, niin kytkin rumpu vetämällä. lähtee pois. se saattaa olla aika kinkkistä saaha se pois se mutteri, itekin joskus suunnittelin käyttäväni yhtä jonssu sahaa muttei mutteri auennut. älä ainakaan kiinto avaimella tai jakarilla yritä kääntää sitä, vaan hyvällä lenkillä tai hylsyllä. koita jotenkin saaha kampiakseli paikolleen, jos vaikka saat sen vauhti pyörän puolelta toisella avaimella piettyä. mutterin kuumennus ja jäähytys ja taas kuumennus monta kertaa peräkkäin voi höllätä mutteria. ja sit kaiken laiset kamat. ei kannata harkitsematta, minä olen sen oppinut että jos suoraan alkaa tekemään ja ei eka mieti, niin lopputulos menee päin persettä.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 8, 2007 23:24:14 GMT 4
varmaan ihan kivasti. mimmonen satakymppi kone sulla oikein olis?
|
|
|
Post by Humppamies on Aug 8, 2007 23:32:39 GMT 4
jokaista nuista jonin ehdotuksista oon kokeillut mutta ei lähe.. eikä kehtaa ihan sahaa särkeäkkään.. vähän itelläkin kävi mielessä että pitäää sieltä vauhtipyörän pyolelta kiinni jos sais irtoamaan... no eiköhän sieltä husku sivuilta ala ammattilaiselta pian ohjeita tule sähköpostiin.. Pari ehotusta:
|
|
|
Post by paavoke on Aug 9, 2007 21:19:34 GMT 4
jokaista nuista jonin ehdotuksista oon kokeillut mutta ei lähe.. eikä kehtaa ihan sahaa särkeäkkään.. vähän itelläkin kävi mielessä että pitäää sieltä vauhtipyörän pyolelta kiinni jos sais irtoamaan... no eiköhän sieltä husku sivuilta ala ammattilaiselta pian ohjeita tule sähköpostiin.. Pari ehotusta: ymmärsin ton mut kävin nauraa, pelti läystäkke?
|
|
|
Post by paavoke on Aug 9, 2007 23:05:05 GMT 4
sitä minä kysyin että minkä laisesta sata kympistä, kun se on aika laaja käsite se 110 cc....
|
|
|
Post by paavoke on Aug 9, 2007 23:34:24 GMT 4
siis manakkelin koneeseen pohjautuva? noita on sinällään hyviä, mut maanantain kappaleita on paljon. kuulemma tehoton, mut voihan sitä virittää, ja on se sit varma jos on matala viritteinen. jos halvalla saat tuskin kadut.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 12, 2007 23:34:45 GMT 4
poraa reiäj niihin ja teet vaihettavan rattaan? ettei pelti vanne olis parempi?
|
|
|
Post by Humppamies on Aug 12, 2007 23:55:37 GMT 4
Ei se peltivanteinen vastaava rengas ole montaa euroa kalliimpi. Laita semmonen. Siinä on laakeritkin valmiina.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 17:01:00 GMT 4
teet jonkun laisen virityksen siihen, vaikka niitä pieniä puu ruuveja (jotain 15-25mm), ja sit otat ulkokumen, käännät sen ja ruuvaat siihen niitä pieniä ruuveija, sen kierreosan ei todellakaan tarvi olla kuin jonkun 5 mm koholla siintä. sisäkumin ikää voi lisätä jos pistät vaikka jonkun 2mm paksun leveän kumisuikaleen ruuvin kantoja vasten. ja pistät jonkun muodostelman niihin, vaikka pitkittäisiin riveihin, ni sutii hyvin, mutta sivuttain pito on hyvä. ja on niitä semmosia salmiakki kuvio kottarin renkaita. ja sit lumilingost saat ketjut niihin, mutta ne ketjut tykkää paskaa jos ajaa muualla kuin lumella tai jäällä, ja muutenkin härveli nopeuksissa erityisesti jos on jänis vaihe nii ne kuluu nopeaa. ja ei sitä pitoo hirveesti tarvi, kun rauhallisesti kiihyttää, vähän niinkuin fillarilla, ja tarvittaessa saa hyvän sladin. ;D
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 18:45:39 GMT 4
kerran kävin nauraa ku täytin kottikärrin rengasta. siinä luki 150 psi at cold ja sitte puoli kierrosta niin siinä luki not for highway use ;D ja sit jossa trukin renkais luki jotain suunnilleen näin, max 300 km/h. just just hyviä renkaita.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 21:48:48 GMT 4
150 psi at cold tarkoittaa suomeksi suunnilleen näin, 2,5 bar kylmänä, eli se meinaa että kun rengas on kylmä, niin sinne suositellaan laskea painetta sen verran että neliösentille tulee kahden ja puolen kilon paine..... ja sit not for highway use, tarkoittaa suomeksi että ei valtatie(sama kuin moottori tie) käyttöön.... ja se trukin rengaan oleva meinas että ei saa ajaa yli 300 km/h nopeuksia, joka muuten on viripeeveelle kunniotettava nopeus.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 21:49:56 GMT 4
ainii, masa onkin amis vissiin jos pevukalla ajaa ja ei osaa muuta kuin suomea. synttäri onnitteluni jos et nähnyt sitä lähettämääni viestiä.
|
|