|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 22:17:15 GMT 4
amis se vaan tienaa enemmän, olin kesä ja heinäkuun duunis amisten hommis (raksalla) ja sain jotain pari tonnia paska palkasta huolimatta ( 6e/h). ja yks mun kaveri oli lukiolaisten hommissa jotain haravoimas ja nykimäs sai 600 e vaan mut se ei tehny kään yhtä kauan kun mä. minnes puolelle meet masa?
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 22:27:19 GMT 4
nyt sain sit ostettua palkoillani basson ja perjantaisin meni kesällä vähä liikaakin rahaa, mut kuitenkin jää vielä halpaa video tykkiä varten ja uutta HIFI ääni korttia varten, subbareit ei taia tarvii kotiin enään... koht tilaan biltemast osii volvo 740, lisä valoit ja kaikkii hieno amis kamoi. korollankin ostin mutta sen vien helvettiin. kusetin muuten korollan myyjää, se oli just siihen kansi rempan (kansi ja työstöt makso jotain 150 ja enemmän) upouus syyläri (jotain reilu satasen), kaikkii koneen osii ja jonkun verran, pohjan se massas, uusi jarruletkut, ja ostipa se luisu ralliratin (vissii jotaa 80e) ja rundarin (30e) ja siis se oli just remontist jätetty seisoo vuodeks, ja sit maksoin siint 50e..... hyvä kauppa japanilaisesta ompelukoneesta jossa hieno taajus korjain ja dls kajarit hattu hyllyssä. mut se lähtee romikselle tai jos joku sen vaikka ostais. niin ja volvo 740, ilmastoiduista autosta jossa soitin ja alut ja rokkaa muutenkin, ei 30 e ole ollenkaan paha. ;D sitte mopooki pitäs miettii, vaihtoehtoja on ainakin pv, sitte kans pv ja hmm, pv, ja kans ehkä sykkönen tai pv.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 23:04:58 GMT 4
teharin? niin, olen suunnitellut et jos hommaan mopon, niin sleeper, jotkut hurjat änkkärit putkeen ja silleen sit vakio mopon äänil kolminumeroisii lukemii. ja ehkä kuitenkin äsykkönen kun se on vähän järkevämmän kokonen, ja saa siihen viriosii, tosin putket on kalliimpia ja monojousi maksaa jne. ku talvel olis tarkotus päästä kouluunkin sillä, ja jos on 30 cm lunta ja samanverran pakkasta niin ei naurata peeveellä suhaa siinä sitten. mut sykerö tai peevee on kiikarissa. myös manakin ehkä mut se on kallis jne. tai sit joku muu ns. suomi mopo, ei skopoa missään nimessä eikä taia rahat riittää muovienskaan, ja enhän minä nyt millään helvetin derpillä lähe suhaa isiliising tana kele.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 23:58:34 GMT 4
masa puhuu täyttä asiaa. suomi mopot. ne on ihan oma asiansa. helvettiin derbit ja barbiskootterit.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 13, 2007 23:59:38 GMT 4
pienet sille
|
|
|
Post by paavoke on Aug 14, 2007 0:50:44 GMT 4
biltema luetteloineen, kalja, sätkät, wundarit, tuning, verkkarit, lisävalot, lisämittarit, tuning matot ja nuppi, ralliratti, koff lippis, tm, amis autot, ylä astelaiset muijat, pillu ralli, subbareitten jytke, auto myynti ilmoitusten lukeminen, pv, dekster, amis, viikset, popeda, viina, sivuluisu, captain jack, ammattikoulu, rassaus ja mustat kynnen aluset. se on oikea elämän tapa. ;D
|
|
|
Post by paavoke on Aug 14, 2007 16:13:59 GMT 4
joo
|
|
|
Post by supercross on Aug 14, 2007 17:11:40 GMT 4
oletko humppis alkanut rakentamaan kelkkaa
|
|
|
Post by paavoke on Aug 14, 2007 20:03:08 GMT 4
niin, ja minkä koneen meinasit pistää? masa ei muuten ollakaa muutaku kaks sivuu täs humppiksen kelkka topikis jauhettu paskaa. ;D
|
|
|
Post by paavoke on Aug 15, 2007 23:57:10 GMT 4
joo, mut peeveen pieni koko muodostaa varmaan talvella jonkun asteiseksi ongelmaksi, ehkei sitte jos korottaa mutta kuulemma sykkönen on vakaampi ja parempi ajaa kovemmillakii nopeuksil. niin, ja molemmat täysin idiootti varmoja vehkeitä viritettynäkin. pitää nyt miettiä ku just täl hetkel on muuta puuhaa ja sijotettavaa, yhen sykkösen olin jo melkee ostanut, mut sit meijän ukko tulee ja sano et sä poika omista rahoistas voi päättää, kato nyt tota, oli mittarinvaijeri poikki, jarrupalat kuluneet, ( tai sit ei kunnoll säädetty,) tuore voitelu rikki, (ei oo vissii muutaku kaasari tuorevoitelu systeemisestä moposta ;D), renkaat kuluneet (sen mielesä pitää ura syvyttä olla jotain 8 mm . ja sit sano et 300 on liikaa toimiva koneisesta (kaikki laakerit rokkaa jne.) sykkösestä, ei ikinä virejä ollu kiinni, suora ehjä runko, suorat vanteet, ehjä jousitus ( vaikka se sanokii et molemmat päät täysin paskana, no joustaahaan se ku 100 kg pomppaa päälle.), ehjä kone, ei mitään isompaa vikaa jne. ja sit se sano et toshan joutuu kaiken laittaa uusiks (projektikshan mä sitä olin ostamas), ja arvatkaa vituttiko ku se sit meni lässyttää kaikille naapureille ja tutuille asiantuntevasti et miten se pelasti poikansa huijaukselta ja sit ne tutut ja naapurit tulee nauramaan päin naamaa aaahahahahahhaa minkä paskan olit ostaas, kyllä ukkos tietää silä oli vuonna '32 pappa tunturi, kyllä se nää mopot kaikki tietää. perkele vituttaa se kauppa vieläkii. ja sit yks mun kaveri osti pommin peeveen kaheksal saal, mikää ei toimi, laakerit rohisee ja männänrenkaat sirittää, taka renkaan laakeri ihan paskana, kaikki nappulat ja kahvat päin vittua, putki poikki, lokarit solmussa jne. no oli siin krossin tanko joku 60 cc power plus pytty vai mikä ja tais olla tuorevoitelu ja 16 kaasari. ;D sit sil jätkäl joskus oli joku muinainen peltor potta mikä muutamasta palasta jesarilla koottu jne. kunnon amis peussi. ;D
|
|
|
Post by Humppamies on Aug 16, 2007 0:20:47 GMT 4
Jaa, vastataampa tuohon viimeiseen ONTOPIC-kysymykseen, eli laitan B&S 148cc 4-taktin ja kiilahihna-ensiövedon(kytkin kiristyksellä)ja toisiovedon ketjulla että saa kierroksia alemmas.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 16, 2007 21:48:56 GMT 4
poista masa noi hymiöt, se jää ihan nahkeliin.. ja laakerit on välttämättömät jos haluaa että renkaat pyörii.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 19, 2007 15:32:10 GMT 4
diy keskari siihen ja kyllä rokkaa. sen saa pienillä toimenpiteillä toimiin vaaka akselisena, paljon öljyä ja kaasariin kännäät.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 19, 2007 18:47:33 GMT 4
vaan ei toi keskipako kytkin taida ihan multa onnistua..... Voisiko sahan keskaria mitenkään hyödyntää ;D sahan kytkin ei kestä luistatusta ja et tule kuin katumaan sen asennusta.
|
|
|
Post by paavoke on Aug 19, 2007 19:38:47 GMT 4
oon mä noi ohjeet lukenu... NO kyllähän se saattas onnistuakkin ku laittas ton rakentamiseen paljon aikaa... .... Mutta onko kellään ehdotusta miten sais jonku näkösen kulma jutun b&s koneeseen että ei tarttis kylelleen pitää... ja eikö siinä oo suuuri mahdollisuus leipoa jos pitää vaaka asennossa konetta jos pistät sinne sen verran öljyä että kampiakseli hyvin loiskaisee sinne öljyyn, niin ei kyllä leivo. ei siihen kytkimeen aikaa mahottamasti mee, vaikka vähän siihen kannattaa vaivaa nähdä... kulma juttu voi olla hankalaa saaha rokkaa kun joko se ei kestä tai sitte joku laivan kolkytkilonen hurja joka jarruttaa pyörimistä. harvemmin nelarit leipoo, jos ei vaa liikaa revitä jossaa helteellä jäteöljyillä ja laihalla seoksella. enemmän kaks tahit ku periaatteessa niistä tulee samoilla kiekoilla puolet enemmän lämpöä kun nelarista, kun se pamahtaa joka kiekalla mutta nelari vaa joka toisel.
|
|