|
Post by hornetti on Nov 11, 2007 15:33:43 GMT 4
No tuskin ihan kaikissa, sillä luulen että joku heebo on "virittänyt" sitä sahaa ja pistänyt kohokaasarin. Joo oon kuullu et maitotölkistä saa tehtyä mutta ei noi tiivisteet maksakkaan kyllä paljon paskaakaan että turha ruveta nykimään. Vois kai sitä käydäkkin joku päivä hakemassa vainikalta tiivisteen jos ei viitsikkään ruvet totaa kaasarii vaihtaan..
|
|
|
Post by hornetti on Nov 11, 2007 15:36:11 GMT 4
Niin mutta kyllä kaikissa "vakio" sahoissa on varmaankin kalvot.. Yleisempiä noissa 2-t koneissa ja kun se kalvo kumminkin "imee" sitä bentziiniä niin tankki voi olla alapuolella. Ja niin kun se kalvokaasari voi olla kummin päin vaan ja se toimii eli ei moottorisaha sammu kun kääntää kyljelleen.
|
|
|
Post by paavoke on Nov 11, 2007 15:59:04 GMT 4
Joo ihan ekoissa sahoissa joskus 50 -luvulla oli koho kaasarit, sitte se kaasari piti aina kääntää 90 astetta joissain malleissa jos huoli kaataa puun. Kaikissa sahoissa on nykyään kalvo kaasari, melkonen amis saa olla jos laittaa sahaan koho kaasarin, saha toimii vain suorassa...
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 11, 2007 20:42:44 GMT 4
Onhan niitä kohokaasuttimia akseloitu kääntymään kurkun ympäri.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 12, 2007 19:14:37 GMT 4
No sekin vaatisi aika paljon tilaa tai pitkän imukaulan.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 12, 2007 22:27:39 GMT 4
Oon tässä mietiskelly kun mulla on tossa varastossa "ylimääräinen" opel kadetin laturi niin sen pitäis olla ihan toimiva ja tietenkin hihnalla niin kun tuossa riksrattonissa on ylimääräinen kiilahihna ura niin mietiskelin että jos lämäsis sen laturin siihen kiinni soppelilla hihnalla ja sittte pistäs akun niin sais valot ynm. Sitte löytys ylimääränen tarttikin mutta se on taas toinen juttu se. Mut eikö ois rälee jyystin ku ois neonit ja xenon valot ja lähtis vielä napista käymään. ;D Nooh kohta muutenkin mopo kortti taskussa niin taidanpa pistää rahat sen tuunaukseen.
|
|
|
Post by supercross on Nov 12, 2007 22:29:09 GMT 4
minkä mopon meinaat hommata.. et kait sinäkin niitä muovi enduroita:DDDDD
|
|
|
Post by paavoke on Nov 12, 2007 22:51:57 GMT 4
Jerry, esim hyvä vaihtoehto olisi ainakin, PV, tai sitten mahdollisesti PV, yksi mitä et tulisi katumaan olisi PV, ja vielä PV. PV:n lisäksi myös muita suomi mopoja kuten PV kannattaa harkita, skootteri tai muovi enska ei ole vaihtoehto.
|
|
|
Post by supercross on Nov 12, 2007 22:58:03 GMT 4
ei oo joo vaihto ehtoja noi muovienskat ja skodot.... kyllä mä suosittelen pv tai S1...
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 13, 2007 0:29:32 GMT 4
Pappatunturi. Suomalaisen konepajateollisuuden helmi.
|
|
|
Post by paavoke on Nov 13, 2007 1:07:09 GMT 4
ei se kannata mitään latureita laittaa, ne on niin painavia, että tuo painoa jos akunkin laittaa, ja monimutkaistaa, lisäksi se syö kiekkoja, kierros herkkyytä ja tehoa saattaa mennä toista hevosta... Ei kannata. Eri asia jos sais halvalla perämoottorin laturi/startin. Niissä on yksinkertaisuuden vuoksi startti samassa, ja laturista saa tehojakin, ainut että ne on yleistyny vasta, joten hinnat pilvissä (yli 1000e) ja ei saa romiksilta... Tossa napalangollakin on 120 hv evinrude, ja se on sinällään paska, että ajovalot vie enemmän mitä magneeton onnettomalta "laturilta" saa, täysillä kiekoilla saa 8 A, josta 100ah akku vie aluksi kaiken. Laita kaksi 6 v dynamoa, ja jonkun patentin ettei ne lennä älyttömästi, ja diodit ja regu, näin saat 12 v muutaman ampeerin, jolla lataa mopon akun.
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Nov 13, 2007 9:09:53 GMT 4
Mopossa olen ajatellut ittelle joko pv tai manki,ei oo turhia muovi räpsyttimiä jotka halkeilis/hajois ittellä ei nyt ihan heti tuu mopokortti,mutta ainahan se mopo ois jo kiva "lelu" ;D toi auton laturi kyl varmasti on hieman liian raskas pyörittää,syö vaan turhaa tehoo,vaikka komia oiski valoilla jne =) dynamot vrmasti ois parenmat niinku paavoke sano...
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 13, 2007 11:31:24 GMT 4
Puolan uudestaan käämiminen auttaa asiaa paljon eikä syö yhtään enempää tehoa. Myös vanhoista johdotuksista aiheutuu vastusta.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 13, 2007 16:34:10 GMT 4
Joo en mä sitä rupee virittelee.. Mulla on jo mopo kiinanihme mankeli mutta tuunailla pitäs. Älkääkä jaksako jauhaa että kiinalaiset on paskoja kun se on mun oma asia. Samuraista ajattelin ottaa sen etuiskareitten yläpään onkohan se nimeltään t- pala ja sitten laitan joko orkkis mankin tangon tai sitten jonkun minicrossin kun noi kahvat kun saa taitettua alas kun on jotkut ihmeelliset paskat. Toi kiinalainen on siitä hyvä kun akku jo vakiona ja 12v sähköjärjestelmä ja levykeula. Neonit saatan tyrkkästä ja mahollisest valomaskinkin. Helvetti kun sais jostain jonkun kyykyn perän niin vois sen viritellä kiinni. Sain koulussa tehtyä ne "tehoputket" mut ne on kyllä vitun paskat heitin ne helvettiin. Luultavasit tyrkkään semmosen alakautta menevän putken joka nousee oikeellle puolelle ylös. On siinä nyt kaiken näköstä ja taakse isompi ratas niin ei kule niin maan perkeleesti kun tarkotus pitää se suht vakiona. Sen verran pitäs tuunaa et kehtais b-iltoihin mennä kahteleeen. ;D Keulaa taittuu jo 5km. ;D
|
|
|
Post by mopoilija on Nov 13, 2007 20:00:17 GMT 4
mun mielestä 2-t on parempi ku ne saa kulkemaan halvemmalla kovempaa ku nelarit ja sit isommalla pytyllä ynnä muilla hilppeillä vielä kovempaa. itellä suzuki s vm 87. ja kohta mahdollisesti helkama ax
|
|