Marko
Junior Member
Tikua putkeen!!!
|
Post by Marko on Mar 29, 2009 23:16:26 GMT 4
Komee härveli! Jarrut ku vielä saa, niin kelpaa päästellä. Onko ohjaus muuten kuinka jäykkä? Näyttäis välitys aikas nopealta.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Mar 30, 2009 16:35:54 GMT 4
No ei se oikeastaan ole jäykkä. Ratti on riittävän iso niin kääntyy ihan mukavasti. Välitys tosiaan on semmonen että keskiasennosta n.90 astetta puoleensa.
|
|
|
Post by yamahaenticer on Mar 30, 2009 17:11:51 GMT 4
Ongelmakohdaksi näkisin suojaamattoman variaattoripaketin. Sinnehän lentää kesällä varsinkin kaikki kura ja pöly, kun tuo takarengas on just sopivalla kohdalla. Luultavasti kuluu nopeammin variaattorin hihnat ja variaattori itsekin.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Mar 30, 2009 17:29:08 GMT 4
Joo, se voipi olla totta, mutta onneksi variaattorin- ja ketjunsuojat on seuraavaksi rakentelulistalla. Tämä on ensimmäinen variaattoripeli jonka omistan niin voitko kertoo yamahaenticer että miten tiukalle tuo hihna pitäisi laittaa kun käsittääkseni sulla on nuista vehkeistä kokemusta?
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Mar 30, 2009 17:52:16 GMT 4
perkuleen hieno vehe. älä nyt pahastu, mutta väriksi minä olisin laittanut mustan ja vähän punaista johonkin pultinkantoihin. mutta makunsa kullakin. kelpaako 12tuumaiset micran kesärenkaat? olisi hienon hopeatkin ;D
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Mar 30, 2009 19:51:39 GMT 4
Sinä niitä jo aikasemmin taisit tarjota ja oli vähän suolanen hinta kun niitä tarjosit Pitää funtsia tuota. Saattaa olla että hankitaan mönkijän renkaat kesäks.
|
|
|
Post by yamahaenticer on Mar 30, 2009 20:02:47 GMT 4
Joo, se voipi olla totta, mutta onneksi variaattorin- ja ketjunsuojat on seuraavaksi rakentelulistalla. Tämä on ensimmäinen variaattoripeli jonka omistan niin voitko kertoo yamahaenticer että miten tiukalle tuo hihna pitäisi laittaa kun käsittääkseni sulla on nuista vehkeistä kokemusta? No ei minulla kyllä itse säätämisestä ole kokemuksia, vaikka on minulla pari oikeaakin kelkkaa ollut. Yleensä se kuitenkin "lepoasennossa" on sillä tavalla sopivasti löysällä, käsin heiluu helposti. Mutta tästä ohjeesta ei ole mitään apua, sillä variaattoripaketin säätö ei ole senttipeliä. Yksi kikka:Piirrä kytkimen lautasiin tussilla ylhäältä alas viiva sinne sisäpuolelle, ja käy ajamassa täydellä kaasulla hetkosen. Tussin jäljen pitäisi kulua melkein ylös asti, vain muutaman milli pitäisi jäädä tussin jälkeä lautasen yläpäästä. Samaten kuin hihnan yläpuolen pitäisi olla taaimmaisen lautasparin yläpäästä suunnilleen samalla tasolla, kun ei liikuta mihinkään. Muistelisin joskus tällaiset ohjeet kuulleeni. Yleensä kelkkoihin on saatavilla mallikohtaiset linjausohjeet, joista käy ilmi mitat. Mutta jos se toimii suht hyvin noilla säädöillä, niin eipä sitä kannata turhaan ruveta säätämään. Tosin pielessä olevat linjaukset syövät tehoa kiitettävästi, joten ihan turhaa se ei ole.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Mar 30, 2009 22:39:28 GMT 4
no perkele. tarjoa.
|
|
|
Post by kassupeki on May 6, 2009 20:53:37 GMT 4
Vähän päivitellään tätäkin. Ollaan tanelin kanssa ajeltu kartilla jo melkoiset määrät ja huomattu on pieniä toimimattomuuksia, mutta niitä ollaan korjailtu sitä mukaa kun on ilmennyt. Pitäisi alkaa kesällä vääntämään varihihnalle suoja ja ostaa uusi remmi. Ja olen itse sitä mieltä että jonkinlaiset turvakaaret on saatava, koska yhtenä päivänä meinasin montulla kipata auton jyrkänteeltä alas. Onneksi pakoputki pelasti Ainiin ja pakoputki on kanssa yksi mikä menee uusiin puihin. Sillä kohta alkaa olla eka pakoputki puhki ajettu. kuvia huomenna.
|
|
|
Post by Humppamies on May 7, 2009 10:42:39 GMT 4
Varmaan kannattaa suojata remmi hiekalta, lisää ikää.
|
|
|
Post by hornetti on May 16, 2009 14:33:34 GMT 4
Ja vedeltä, jos vettä pääsee variaattoriin alkaa hihna luistaa ja meno hyyty samantien.
|
|
|
Post by Humppamies on May 17, 2009 22:03:15 GMT 4
Vesi ei sentään säre sitä. Hiekka särkee.
|
|
|
Post by JAGE on May 20, 2009 16:29:10 GMT 4
Jos joskus teet muutoksia tuohon autoon, niin ensimmäisenä se tapahtuu eturenkaiden nivellytyksiin!! Eturenkaan pitää kääntyä napansa ympäri, eikä tollaisten pitkien tappien päissä. Ohjaus kevenee huomattavasti. Tuolla lailla olkaniveletkin ovat kovilla. Pystyt kyllä hieman edistämään asiaa, kun laitat eturenkaat oikein päin paikoilleen. Hieno peli muuten
|
|
|
Post by kassupeki on Jun 7, 2009 19:58:38 GMT 4
Nyt se meni rikki!!! Tänään Tanelin kanssa vietettiin krapulapäivää ja ajeltiin rotaxcartilla, saatiin se toimimaan suht kunnolla ja mukavaa oli. Kunnes minä puikotin hiekkamontussa loivaa alamäkeä ja ajattelin että nyt kun auto kulkee niin en jarruttele. Luisua siinä houkuttelin ja ajoin hiekkakummun päälle. Tietä alas ajaessa auto otti "tehopiikiin" ja lähti kahvaan. Minä onnesta soikeana annoin vain luisun jatkua, kunnes auto hyppäsi pienen hiekkatörmän päältä ja menetin pidon ja auton hallinnan Tämän seurauksena auto meni kylki edellä suuren kiviraunion päälle ja meinasi kaatua (vauhtia n.40km/h). Tämän törmäyksen seurauksena särkyi mm: pakoputki, taka-akseli, raidetanko sekä runko väänty muutamasta kohtaa Eli nyt auto pajalle ja kuntoon. Pikkusen pelotti että auto kaatuu, koska autossa ei ole turvakaaria eikä kaatorautaa... Kypäräkin oli mutta tanelin kodinhoitohuoneen pöydällä Jatkakaamme. Kuvia vaurioista myöhemmin...
|
|
|
Post by Humppamies on Jun 7, 2009 23:44:18 GMT 4
Kannattaa varmaan tosissaan harkita niitä turvakaaria. Tai en nyt sitten tiiä.
|
|