Marko
Junior Member
Tikua putkeen!!!
|
Post by Marko on Apr 9, 2008 10:07:53 GMT 4
Ei ole avanteissa erillistä käyttöjarrua. Kun ajopolkimen nostaa, niin kone pysähtyy. Seisontajarru sitten kyllä löytyy, mutta sitä ei voi käyttää hidastamiseen vaan ainostaan kun kone on paikoillaan.
Niin ja erittäin siistin näkönen laite! Ei ole enää mikään lelu!
|
|
|
Post by heppuli on Apr 9, 2008 18:10:14 GMT 4
Jaa nyt alko mietityttää että onko tuonne teka akselille veto laitettu ketjulla ja eteen akselilla?
|
|
|
Post by Tuoppi on Apr 9, 2008 19:32:22 GMT 4
Hieno "työkone" tulossa. Laita tonne projektit osastolle topikki kun alkaa taas edistymään. Heppuli: Jos oikeen ymmärsin niin veto on näin: www.aijaa.com/v.php?i=1900471.jpg
|
|
|
Post by kammteil on Apr 9, 2008 19:48:33 GMT 4
|
|
|
Post by yamahaenticer on Apr 9, 2008 20:28:57 GMT 4
Olet näköjään jo ostanut hydrauliikkavehkeitä tuohon sinun (hienoon) härveliin. Onko sulla mitään vihjeitä, mistä noita uutena niin kovin kalliita osia kannattaisi lähteä metsästämään käytettynä, ja mitä käytetyistä osista ylipäätään on järkevää maksaa. Olen joskus sattumalta nähnyt käytettyjen osien hintoja - joistakin kälyisistä pienistä hydrauliikkasylintereistä saatetaan pyytää käytännössä uuden hintaa
|
|
|
Post by seppo77 on Apr 9, 2008 21:28:34 GMT 4
hyde osat on kyllä kalliita uutena, toki 200 bar paine asettaa niille lisävaatimukset... mut jostain traktoripurkaamoilta yms löytyy varmasti halvempia...
|
|
|
Post by kammteil on Apr 9, 2008 22:02:57 GMT 4
Tosiaan hintahaitaria on noissa hydeosissa. Itse löysin "hovihankkijan" kepöstä ihan sattumalta ja samalta tyypiltä oon hankkinu noi kaikki osat mielestäni erittäin hyvään hintaan. Teollisuudessahan hydeä käytetään paljon koneissa ja laitteissa. Eli kannattaa olla silmät ja korvat auki eikä vaan katsella traktori/maansiirtokonepuolta. Esim trukeissa, sähkö ja polttomoottori malleissa on paljon hyvää hydeä. Ton mun koneen 3 karainen pöytä on Jungheirichin puretusta trukista. Kuorma-autopurkaamot on kanssa tarkistamisen arvoisia paikkoja pumppujen osalta. Maatalouskoneista vanhat leikkuupuimurit on melkein ongelmajätettä. Niistä löytyy yksinkertaisia ja yksitoimisia hydeosia kuten myös orbitrol-ohjauksia.
Tollasta tulee ainakin mieleen.
|
|
|
Post by seppo77 on Apr 9, 2008 22:06:24 GMT 4
missäpäin suomea kammteil rakentelee konettan?
|
|
|
Post by kammteil on Apr 10, 2008 8:09:07 GMT 4
Nurmijärvellä.
|
|
|
Post by seppo77 on Apr 10, 2008 13:05:14 GMT 4
suunnittelin tuossa seuraavanlaista traktoria... joku vanha tiisseli mersu mielellään 300 ja automaattilaatikolla. perän välityksellä pelais nopeuden sopivaksi.. lukkoperä ois kiva. tuo ois sopiva mun käyttöön. kovin ketterää siitä ei kyllä saa, mutta onneksi on iso piha
|
|
|
Post by yamahaenticer on Apr 10, 2008 13:17:06 GMT 4
Joku suomalainen tyyppi esittelee tuolla jenkkien sivustolla aika hienoa tekelettään, näköjään lähes kaiken tekee itse: Ennen takakaivuria:
|
|
|
Post by seppo77 on Apr 10, 2008 13:40:13 GMT 4
taitaa kaverilla olla melkoinen paja missä tekee konetta... olispa itelläkin tuollainen käytössä..
|
|
|
Post by Humppamies on Apr 10, 2008 20:55:09 GMT 4
Joillakin sitä on aikaa/rahaa/työkaluja/osaamista. Itellä ei taida olla mitään noista.
|
|
|
Post by kammteil on Apr 10, 2008 21:32:23 GMT 4
Seppo77, jos ajattelit traktorimallista niin miten olis sellanen jossa ohjaavat pyörät olis takana? Vähän niinkuin nämä entisaikojen Volvon pyöräkuormaajat. Ammattimalli ruohonleikkureissa tuollaista harrastetaan aika paljon ja sais sitä ketteryyttäkin. Kuskin paikka etuakselin päälle ja moottori-vaihteisto sitten taakse. Tollanen Mesen iso tiisseli-automaatti yhdistelmä kuitenkin painaa varmaan ihan kiitettävästi. Toimis samalla vastapainona Huono puoli olis että eteenpäin meno olis peruutusvaihteella ellei laita suunnanvaihtajaa vaihteiston jatkeeksi.
|
|
|
Post by yamahaenticer on Apr 10, 2008 21:48:18 GMT 4
Noita kaivinkoneen puomin "linkkuja" sanoi tehneensä ihan rälläkällä aluksi, mutta oli kuulemma hiukan työlästä, ja päätti teetättää linkut.
Lueskelin hiukan miehen tarinoita tuolla foorumilla, niin eipä hänellä ilmeisesti perustyökaluja kummempia vehkeitä käytössä ole - aikaa ja taitoa vissiin vähän enemmän.
|
|