|
Post by hornetti on Nov 29, 2007 19:04:12 GMT 4
Niin siinä vaan kun tunget sen täyteen niin voipi olla heikko lähtemään käyntiin.. Tuskin se mitään haittaa vaikka se kaasari on vinossa kun ajellaanhan leikkurillakin ylä ja alamäissä ja se voi juuri helpottaa käyntiin lähtöä jos jossain imuvuotoa. Minä nyt en jaksanut juuri mitään tehdä.. Vähän tuota toista ohjain rautaa hitsailin samalla kun opettelin kaasulla hitsaamaan kun ei se siinä haittaa vaikka niin nättiä saumaa ei ole kun suurinpiirtein kaikki hiotaan pois että käy sukseen hyvin.. Hmm.. Pitäs varmaan kohta laittaa vähän monsteria jos jaksaa.. Vaikka ohan se päivä huomennaki.. Tänään ei vaan jotenki napannu tehä kun oli koulussakin teknistä. Harmi kun noita suksia ei voi tehä koulussa kun on muut projektit niin kesken. Toi on vaan aika pitkäpiimänen homma toi suksen ohjain rautojen teko kun pitää ensteks hitsata ne kulmaraudat yhteen.. Sitten rälläkkään hioma laikka ja armoton rälläköiminen että saa päältä osan saumasta pois ja alle terävän raudan ja pää semmoseks ettei töki.. Sitten on niin vahvaaa tuo kulma rauta ettei oikein mee kun pylväs koneella ja siihen joku 8 reikää ja sitten sukseen saman verran plus sitten pitää vielä tehä se pääli levy mihin tulee nuo kiinnikkeet.. Ne teen niin että hitsaan 2 lattarautaa yhteen ja reijät.. Onpahan ainakin mallia heavy duty.. Sitten vasta rupee oleen suksi kasassa jos on jopa onnistunut saamaan kaikki reijät kohdalleen. Joten jonkun verran aikaahan nuo vie. Olen tässä jo suunitellut että miten nuo sukset laitan kiinni eli laitan siihen sukseen kiinni putken joka sitten tulee sillälailla pultilla ja kiinni niin että vaikka suksi katkee jossain kohtaa niin mahdollista purkaa ja saada taas suoraan sillä nuo ohjain varrethan hitsataan suoraan UB- niveliin niin huono niitä on sitten säädellä eli rälläkällä sopivan mittaseks ku kattooettä sukset suorassa ja kiinni. Sitten on enään se tangon laitto niin ohjaus ihan valmis. Ja ne jouset kanssa yhet.. Nyt on jo sen verran tahkottu tuon keulan kanssa että huvittais jo päästä tuon tekniikka puolen pariin niin tulis lisää mielenkiintoa. Nyt voi tulla pieni aukko ehkäpä kun tuota monsteria ruvetaan taas laitteleen ynm..
|
|
|
Post by supercross on Nov 29, 2007 19:16:22 GMT 4
ei se varmaan haittaa vaikka onkin kaasari vinossa.... ei kait bensa syövytä 3 tai 4 millin uovia kun mulla on imukaulassa vähän muioovi osaa... Laita hornetti tänään kuvia kelkasta kun sulla on kotona niin helppo mennä ja räpsästä pari kuvaa... kiinnostaa ähä minkä lainen se on... Vois itekki tänään laitta aa imukaulasta kuvaa
|
|
|
Post by hornetti on Nov 29, 2007 19:25:54 GMT 4
No toi perkeleen kamera vittuilleee mulle.. Noo täytyy ottaa se kamera ja tyrkkästä tietsikkaan kiinni kun sillä se yleensä on ruvennu pelittää.. Sen sanon että helvetisti se toistaseksi näyttää potkukelkalta. ;D
|
|
|
Post by supercross on Nov 29, 2007 20:47:33 GMT 4
|
|
|
Post by hornetti on Nov 29, 2007 21:07:19 GMT 4
Eiköhän tuo kummi sen bensan kestä melkosen pitkään mutta kuumuus voi tulla vastaan.?!? ihan asiallisen näkönen viritys... Mites tuo kummiletkun toinen pää niin mites se pysyy kii?
|
|
|
Post by supercross on Nov 29, 2007 21:10:02 GMT 4
mikä kumi letku.. toi välikappale on muovia.... ;D vai mitä tarkoitit.. Laitahan hornetti kuvaa kelkasta ;D
|
|
|
Post by supercross on Nov 29, 2007 21:12:30 GMT 4
;Dniin toi muoviholkin toinen pää joka tulee siihen alkuperäseen koneen putkeen niin se oli niin tiukka sovitus että siihenpä ei oikeastaan tarvi lemmaria mutta voihan sen varalta laittaa
|
|
|
Post by hornetti on Nov 29, 2007 21:23:27 GMT 4
Voisin laittaakkin mutta kameerasta patterit loppuu nii ei pysty. Tuon näkönenhän se tulee olemaan. Että aika hyvää vihiä että millanen siitä sitten tulee. Kuva lainattu topicista itsetehty moottorikelkka ja on siis entiicerin kelkka. Jos häirittee entiiceriä niinvoin poistaa tän kuvan.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 29, 2007 21:26:15 GMT 4
Mulla tosin paljon vahvemmat etu tuki varret ja ne on pelkästään yhdellä tuki varrella joten tapahtuu hieman sitä ilmiötä että kun se jousittaa niin sukset kääntyy hieman mutta en tolla missään hirveistä montuista kyllä ajatellut ajella. Ja kuten sanoin niiin jos tämä toimii mielestäni suht hyvin niin teen luultavasti toisen parannellun version.
|
|
|
Post by supercross on Nov 29, 2007 22:21:57 GMT 4
oon mä tuon nähny ajat sitte mutta haluan nähä minkä lainen sun härpäkkeestä tulee... oispa äkkiä se keskiviikko....
|
|
|
Post by hornetti on Nov 29, 2007 23:20:52 GMT 4
No olen ottanut aika hyvin mallia tosta härpyttimestä ja otan kuvia kun saan patterit jostain!! Ja tuo mun kelkkani nyt on vielä aika kesken.. No onhan siinä jo runkoa jonkun verran.. Voisin vaikka sitte räpsästä kuvan kun sukset on kiinni kun muuten tuo näyttää niin kaljulta. niin laitan kuvan kun sukset on kiinni ja ohjaus toimii niin kukaan ei luule sitä potkukelkaksi. ;D Ei tommosta raatoa kukaan halua vielä kahtella. ;D Jos vaikka huomenna saas jotttaa aikaaseks. Perhana kun se tela on vielä meidän vanhalla talolla ja pääsen sinne varmaan vasta viikon päästä.. Noo toisaalta sielä on meidän semmonen parempi sahakin millä sen voi katkasta. Kattoo nyt jos vaikka vklp. pääsis taas shoppaileen motonettin ostaan kottikärryn pyöriä ynm. kaikkee tarpeellista. Eiköhän siinä samalla tule käytyä kun kelkka/atv mesuilla. Pitäs vissiin tehä 2 renkaasta semmonen keinuteli luultavasti tai sitten ei.. Voi olla että teen sen vaaan semmosen kireenä telana ja ne renkaat on siinä niinkun ohjurina. Ja niin sen luultavasti kyllä teenkin. Putkea kyllä perhana tarvis!! Loppuu tavara kesken nimittäin putket ei kyllä riitä taka haarukkaan. Hyvä jos penkillekkin, ja siihenkin näytti vähän tiukalta. Kaipa sitäkin samalla hakee ja jos faija mukana niin sekin voi sitten ostaa kaikkea mitä tarvihtee kun se niitä putken kuluja osaa arvioiakkin. ;D Minä ostan aina liian vähän putkea. ;D Onhan tohon kelkan runkoon menny jo tota ohuempaa putkee öö noin 3m plus sitten tuota muuta putkeakin menny jo aika hyvin mutta sitä kyllä piisaa.
|
|
|
Post by supercross on Nov 30, 2007 16:05:21 GMT 4
pitäs tässä lähtee irrottaa briksi leikkurin rungosta... ja kääntää se tankki j a kaasari paketti.... ja öljyt ottaa koneesta ehkä vai tarviiko ne ottaa... ei se kittaus vissiin ollu oikeen hyvä kun oli niinku se kittauskohta aivan bensassa ja tankin päälläki oli bensaa .. pitää vielä jotenkin laitytaa se.. ;D
|
|
|
Post by hornetti on Nov 30, 2007 21:20:37 GMT 4
Minähän sanoin.. Se hajoaa tärinästä. Kokeile magneetilla että tarttuuko se siihen tankkiin. Jos tarttuu viet se tankin kouluun ja hitsaat sielä tukkoon. Jos ei niin sitte kannattaa varmaan joku peltiläiskä siihen laittaa ja kuumaliimaa tai sikaflexiä. Myös pelkällä kuumaliima saumalla voi pysyä. Noh tänään sain toisen ohjaus varren tehtyä ja laitettua jonkun putken pätkän "tangoksi" mutta siihen vielä vaihtuu se ihan samurain tankoon. Otin masan mieliksi myös jotain kuviakin: img107.imageshack.us/img107/5790/imag0006ao4.jpgimg408.imageshack.us/img408/8282/imag0007jb5.jpgimg407.imageshack.us/img407/8905/imag0008bt3.jpgNäkeehän tuosta nyt vähän missä mennään ja miten sukset pistin nyt vaaan koristeeks.. Sori ja anteeks huono kuvanlaatu. Edit: Suuret kuvat korjattu linkeiksi. -Tuoppi
|
|
|
Post by supercross on Nov 30, 2007 23:38:51 GMT 4
sähän olet jo edennut elkos pitkälle.... Hyvähän tosta tulee.... ;D
No itse otin koneen irti rungosta ja käänsin tankin ja kaasarin ja sovitin imukaulan ja jatkoin sopivan mittaiseksi huohotinletkun... ja sen toisen kiinnikkeen myös laitoin.. vielä pitäs se toinen kiinnike jaksaa tehä... eikait se varmaan haittaa vaikka ne öljyt onkin siellä koneessa... ei kait ne mihinkään sieltä luultavasti valu ku pitää konetta tulppa ylös päin,eihän.... otin sen systeemin pois johon tulee se kaasuvaijeri ja sen läppäsysteemin.... laitan sitte siihen reikään joka tulee suoraan siihen kaasuläopppään joka on itse siinä kaasarissa ;D
|
|
|
Post by hornetti on Dec 1, 2007 2:16:24 GMT 4
Mulla vaan on suunittelu virhe tossa etutukivarsissa. Kun nostaa ylös tukivartta, suksi kääntyy. Tämä johtuu noista uniball nivelistä kun ne antaa melko vähän tota varaa kääntyä. Noh pistän siihen vaan lattaraudan pätkät siksi aikaa että saan muun tekniikan tehtyä ja sitten jos kone toimii haluamallani tavalla niin nuo tuki varret mäkehen ja teen ohuemmasta pyörestä putkesta ne päällikkäiset tukivarret niin sitten on vimosen päälle. Mutta sitten siis jos toimii.. Nyt pistän 100% varmuudella sen telan kun on vielä lupa ottaa ja tuhota se. ;D Koittais nyt tän ohjauksen ja ne sukset niin vois alkaa työstämään telaa ja suunnitteleen vähän enempi sitä telastoo. Noh taas menee paskan jauhannaks..
|
|