|
Post by supercross on Dec 2, 2007 18:45:32 GMT 4
mulla kun ei siinä ole mitään öljy tikkua... u se josta laitetaan öljyä koneeseen niin siinä ei ole kuin siihen pohjaan ku noin 2--3cm... ja se öljyn pintä opjn aivan siinä reijän tasolla josta laitetaan öljyt kun kone on pystyakselisena noonkuin se n kuuluukin olla leikkurissa... ja miks se sitte pitäs kirjottaa härveliin ja laittaa takaass.. ;D
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Dec 2, 2007 21:25:53 GMT 4
Ihan vaan siks että tiiät jatkossa..ja voit sanoo muille paljon öljyy menee
|
|
|
Post by Tuoppi on Dec 2, 2007 21:54:18 GMT 4
Palatakseni OMAAN AIHEESEENI haluaisin esitellä teille uuden, parannellun version moottorikelkastani, jonka tuolla kaukana säikeen alussa joskus kauan sitten esittelin. Voimansiirto toteutettiin, kuten lupasin, kiilahihnalla. Toisioveto on edelleen kuitenkin ketjulla. Voimanlähteenä 70- luvun 3hp B&S, josta kipinänsammutin poistettu tehdäkseni kelkasta äijemmän. Edessä yksi suksi kuten aiemminkin, muu onkin sitten uutta. Kuvia ei tipu jos ette ole kiltisti. Tee vaan uusi keskustelu tälle vehkeelle, kun tässä on ollut "hieman" offtopikkia.
|
|
|
Post by supercross on Dec 2, 2007 22:02:57 GMT 4
no joo.. niin tietyst... ;D surkia ku menee torstain teknisen tunnit kun on itsenäisyyspäivä.. no onneksi kerkeän vähän keskiviikkona tehä
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 2, 2007 23:33:41 GMT 4
Palatakseni OMAAN AIHEESEENI haluaisin esitellä teille uuden, parannellun version moottorikelkastani, jonka tuolla kaukana säikeen alussa joskus kauan sitten esittelin. Voimansiirto toteutettiin, kuten lupasin, kiilahihnalla. Toisioveto on edelleen kuitenkin ketjulla. Voimanlähteenä 70- luvun 3hp B&S, josta kipinänsammutin poistettu tehdäkseni kelkasta äijemmän. Edessä yksi suksi kuten aiemminkin, muu onkin sitten uutta. Kuvia ei tipu jos ette ole kiltisti. Tee vaan uusi keskustelu tälle vehkeelle, kun tässä on ollut "hieman" offtopikkia. No tehenpä.
|
|
|
Post by supercross on Dec 3, 2007 0:06:48 GMT 4
no millon humppis kelkasta tulee niitä kuvii... halutaan nähä minkälainen siitä tulee.. joko se muuten on valmis ;D
|
|
|
Post by supercross on Dec 4, 2007 17:44:15 GMT 4
joo eli huomenna poraan erillisiin putkenpätkiin sillä 20mm poralla reijät ja sitten hitsaan ne runkooon ja sitä akselia sovitan ja sitten jotain muutakin... pitäs melkeen hioa runkoa ja jotain.. kestäähän muuten tollanen pyörän etuhaarukan nuo putkety mitkä mullakin tulee suksea vasten.. eikä ne ole aikas jämäkkää tekoa.. JA kaikkee väsäilen mitä kerkiän... ;D
|
|
|
Post by hornetti on Dec 4, 2007 18:07:15 GMT 4
Kyllä mulla on ainakin jyystimessä kestäny hyvin. Perkele tuli tänään inspistä kun oli tuo samurain takahaarukka renkaineen tuosa kelkan vieressä että minähän tyrrkäsen sen siihen kiinni niin saan kelkan ajoon jo täksi talveksi. Mietin vaan että perhana pitäskö mun ottaa kumminkin tuo 2 suksen ohjaus pois? Tuo on niin pirun painava!! Meinasin että jos sitte tekisin sillä viisiä että edessä yks suksi ja sivuilla 2. Tuossahan niistä ei ole haittaa niistä suksista koska mulla on tuo jousi niin ei tule pidon kanssa kuopissa onkkelemia. Ja renkaaseen älyttömät porakärki ruuvi renkaat niin pitoakin pitäs löytyä kiitettävästi. Noilla eväillä härvelin testiajot on jo ihan varmaan lähiaikoina jos vaan saisi jotain aikaseksi. On ollut nyt niin paljon remontissa kaiken laista ettei oo oikein jaksanu ruveta väsään.
|
|
|
Post by supercross on Dec 4, 2007 18:10:44 GMT 4
äläs nytten ihmeessä ota sitä systeejmiä pois että 2 suksea edessä.. 110cc romusain kone kyllä jaksaa viedä ihan hyvin tommosta runkoa niinkuin tuo yamahaester vai mikä nyt olikin.. mutta telan paikalle vain laitat sen samurain takahaarukan ja sen renkaan ja monojjousen:D niin hyvä tulee.
|
|
|
Post by hornetti on Dec 4, 2007 18:34:02 GMT 4
Ei ole nyt kyse koneen tehoista vaan pidosta!!
Ajattelin että jos tekee nyt tolla yhellä suksella ja parantelee sitten jos saa inspiraatiota...
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 5, 2007 11:53:03 GMT 4
Kaksi on parempi kuin yksi. Vertaapa vaikka kakstelasta Ockelbota. Kääntyy kuin höyryveturi.
|
|
|
Post by supercross on Dec 5, 2007 15:45:47 GMT 4
en itse tänään saanu paljoa kyllä tehtyä kelkkaa... ku ei ollu oikeata opettajaa niin ei ollut tullut sitä takaakseli putke a niin ei voinu oikeen sitä tehä mutta niihin putkiin jotka laitan siihen takaakseli systeemiin niin niihin porasin ne reijät... ja sittte vähän runkoa hijoin... ei muuta tänään.... ;D
|
|
|
Post by supercross on Dec 6, 2007 15:28:18 GMT 4
pitäs vielä väsätä briksiin se yks kiinnike että saa tankin tukevasti kiinni koneeeseen... sitte ku vien kouluun koneen niin vien vaan pelkän koneen enkä ota kaasaria yms romppeita mukaan... joku vielä saattaa hajottaa kaasarin jos vie turhan aikaste ;D
|
|
|
Post by hornetti on Dec 6, 2007 19:42:02 GMT 4
tuskin sitä nyt kukaan hajottaisi... Minäpä tein 7 luokalla itselleni yläasteelle oman kaapin. ;D Muuten sain aineet koululta paitsi että yks levy piti ostaa kun opettaja ei antanut niin paljon levyä ssiihen. Nyt siinä on semmonen munalukko ja tavarani pysyvät sisällä eikä kukaan ole siihen kajonnut. Nyt olen saanut sitten tehä vähän omanlaisia projekteja koululla kun olen sanonut että jos voin tehä tämän ja tämän saat kaapin tänne sitten kun minä häivyn. ;D Ainoo mitä kaapille on tehty niin joku piirsi kirkkoveneen ja airot siihen kaapin takaseinään mutta minä maalasin yli ja vedin spreillä siihen että YAMAHA. ;D
|
|
|
Post by supercross on Dec 6, 2007 19:51:11 GMT 4
niin ai että pysyy tavarat tallessa... vai että veneen ja airot ;D ;D ;D
|
|